У четвртак. 13. октобра у свечаној сали гимназије, у Горњем Милановцу, одржано је интерактивно предавање ”У сенци живота” о животу и раду Милеве Марић Ајнштајн. Предавање је посетило 74 душе, 68 ученика, старијешколског и средњошколског узраста као и 6 одраслих.
У пуној свечаној сали гимназије докторанд и асистент Природно-математичког факултета из Крагујевца, Теодора Трифуновић упознала је присутне са основним чињеницама о животу чувене математичарке и физичарке Милеве Марић, која је у свету позната више по браку са Албертом Ајнштајном, него по свом научно-истраживачком раду. Пре самог предавања предавач је замолио присутне да активно учествују и без устезања износе своја запажања и сазнања како би заједничким снагама „стигли“ до неких логичких закључака и истина. Предавач је на самом почетку упитао присутне које су то информације или вести које они знају о Милеви, а нема доказа да ли су истините, како би током предавања успела да неке заблуде разреши и поткрепи доказима.
Један ученик рекао је да је негде прочитао како је Милева била бољи студнет од Алберта, други како је она заслужна за открића за која је и сам Алберт добио награду, трећи су изнели сазнања да је дипломирала пре њега, четврти да је имала јединцу из метематике, пети о специфичностима њиховог брака, шести о супродстављању његове породице том браку и итд… Током предавања уз помоћ прикупљених доказа сазнали смо да Милева није била бољи студент од супруга јер нам је Теодора приказала табеларни приказ њихових оцена. Сазнали смо да је велика заблуда да је имала лоше оцене из физике и математике током студија. Сазнали смо да је вероватни разлог супродстављања његове породице, њиховом браку, заправо различита вероисповест. Сазнали смо да Милева није завршила студије и да је оба пута била оцењена оценом 4, док се никада није сазнало која је оцена била довољна за позитиван исход и да је разлог томе вероватно и чињеница да је студирање жена и жене као научнице у том времену важило за табу. Дуго се разматрало о питању Нобелове награде и податка зашто је новац од исте завршио у Милевиним рукама, да ли зато што је била идејни творац, бивша супруга или зато што је идеју свога супруга практичним радом поткрепила.
Разматрале су се научне чињенице, подаци, вести, информације и др… На крају самог предавања дружење се наставило неформалним путем тако што су групице ученика и они одрасли, прилазили предавачу трудећи се да сазнају или разбију још по неку енигму о заиста мистериозном животу Милеве Марић. Потом су уследила и питања о самом процесу студирања. Присутни су са одушвљењем поздравили ово предавање говроћи да се веома радују неком новом. Посебно су нам истакли како им се допада избор „млађег“ предавча јер им је данас било веома „опуштено“ и занимљиво и да су били слободни да активно учествују.