У склопу активности пројеката годишњег програма Научног клуба, 12.03.2021. одржана је трећа трибина у пројекту „У одбрану науке!“ под називом „ Истине и заблуде о …вакцинацији“. Овај пројекат један је од десет пројеката одобрених од стране Центра за промоцију науке.
![](http://naucniklub.rs/wp-content/uploads/2021/03/vaccination-2722937_640.jpg)
Након годину дана проглашења пандемије Ковид 19, овом трибином аутори пројекта покушали су да дају одговоре на тренутно актуелна питања која се тичу вакцинације , информисаности грађана и улоге превенције у епидемијама.
![](http://naucniklub.rs/wp-content/uploads/2021/03/Screenshot_8-1024x577.png)
![](http://naucniklub.rs/wp-content/uploads/2021/03/Screenshot_6-1024x572.png)
Овај панел на ЗУМ платформи окупио је 65 учесника , а за циљ је имао да расветли нека од следећих питања: Које су вакцине обавезне и које још треба увести у редовни календар вакцинације?; Које су опасности избегавања вакцинација деце?; Зашто епидемије настају, како се праве математички и симулациони модели и да ли они могу да се примене на стварну популацију?; Како се долази до колективног имунитета? ; Докле су стигла истраживања молекуларних биолога у примени концепта РНК вакцина и које су предности информационе РНК у односу на конвекционалне вакцине?; Одакле потичу идеје антивакцинашких покрета, ко су творци тих идеја и зашто у науци увек постоји „једно зрнце“ сумње? У трочасовном разговору најпре су објаснили, а затим и одговарали на питања присутних: др Љиљана Лукић, педијатар; Александар Јовичић, дипл.инжењер за пројектовање информационих система, Дијана Такић Миладинов, молекуларно биолог, др Александар Ивковић, специјалиста радиологије. Модератор трибине био је аутор пројекта Стеван Станојевић, дипл. психолог. Снимак ове, као и предходне две трибине из истог пројекта налази се на ЈТ каналу Научног клуба Ниш.
![](http://naucniklub.rs/wp-content/uploads/2021/03/Screenshot_4-1024x576.png)
Реализацијом ових трибина остварени су циљеви пројекта и то: мотивисање учесника да користе научне податке у свакодневном доношењу одлука, указивање на заблуде које се косе са званичним научним концензусом и парадигмама званичне науке, подстицај ученика да се у наставку школовања баве научним, истраживачким радом, као и информисање шире популације о опасностима веровања у ненаучне идеје.