ПРЕДВИДИ – ПОКРЕНИ – ПРИКАЖИ у Ужицу

Подели вест

Научни клуб Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Ужице реализује две радионице у оквиру пројекта „Предвиди – покрени – прикажи“ који се финасира по Јавном позиву Центра за промоцију науке. Радионице су реализоване 19. и 20. октобра 2021. године, у основним школама „Слободан Секулић“ и „Душан Јерковић“ Ужице  у којима су учествовали ученици петог и шестог  разреда из поменутих школа. Основна идеја  пројекта је обучавање ученика за решавање атрактивних математичких задатака и извођење физичких експеримената уз јавни наступ пред вршњацима.

Пројектом „Предвиди – покрени – прикажи“се развијају међупредметне компетенције, развија се способност давања научних објашњења код ученика учи решавању проблема и предузимљивости. Такође се развијају мануелне вештине (које итекако недостају данашњим ученицима) и  подстиче вербализација знања кроз ученичко презентовање продуката рада. Циљна група су ученици старијих разреда основне школе и сви они  који желе да развију вештину јавног наступа и науче садржаје физике и математике кроз занимљив и интерактиван приступ. Путем математичких трикова и откривене математичке тајне које стоје иза њих.

Током две радионице које чине пројекат „Предвиди – покрени – прикажи“ деца из ужичких основних школа најпре су кроз интерактивне радионице повезивали и проширивали знање у области математике и физике кроз вршњачко учење, посматрали извођење математичких трикова и откривали математичке тајне које стоје иза њих. Радионице обухватају и атрактивне огледе из физике који на први поглед ученицима делују неизводљиво. Осим проширивања знања  из математике и физике, предвиђене су специфичне вежбе презентације наученог којима се подстиче квалитет учења, креативно и критичко промишљање, јача самопоуздање како би у својим школама и сами извели мали научну представу.

Кроз ове разигране радионице код учесника се развио позитиван став према науци, подстакао њихову радозналост и научио их да иза свих природних појава стоји научно објашњење.