У научном клубу Смедерево, од 25 до 28 септембра одржане су три радионице у оквиру пројекта „Нуле и јединице – све саме петице“. Пројекат је осмишљен да мотивише учеснике радионица за мисаоно ангажовање у вези са повезивањем различитих области и наука: математике, електротехнике, физике, био-физике, архитектуре и рачунарства. Искуство у извођењу експеримената подстиче даљу радозналост за ове науке и омогућава учесницима радионица ширење видика у односу на бављење науком коју срећу у школама. Истовремено, ове радионице биле су део недеље истраживача, као увертира у манифестацију Међународна ноћ истраживача.
Основни циљ пројекта је да се наука приближи младима, да се код њих подстакне истраживачки дух и да овладају неким од техника научних истраживања, док су секундарни циљеви популаризација науке у широј јавности, приближавање значаја примене научних знања широј јавности, упознавање јавности са применом научних чињеница и знања које се могу практично проверити у свакодневном животу.
Прва радионица пројекта носила је назив “С Микробитом од нуле и јединице до петице”. Ученици седмог разреда ОШ “Бранко Радичевић” из Смедерева и ученици гости из Ковинске општине имали су прилику да истражују о научним процесима уз помоћ Микро-бит уређаја, уз асистеницију наставника и вршњачких едукатора. Радионицу су реализовали Мирјана Кокерић, наставник математике у ОШ „Бранко Радичевић“, Смедерево и Синиша Ћулафић, професор информатике ССШ „Васа Пелагић“ Ковин.
На овој радионици учесници су имали прилику да се кроз практичне вежбе упознају са физичким појмовима и феноменима физике и других наука. Кроз писање одговарајућег кода и самосталним тестирањем уз коришћење рачунара, симулатора на рачунарима, микропроцесора, микробита, каблова, воћа, графита, жица, дестиловане воде и соли, звучника и слушалица, учесници радионице су мерили ниво осветљености, креирали звучну картицу, испитивали проводљивост материјала, слушали како воће “свира”, испитивали магнете, упознали се са применом микробита у математици, играли се бројевима, употребили микробит уместо коцкице, креирали компас и претварали брзине.
Кроз другу радионицу ,“Са роботом од нуле до бесконачног” учесници су имали прилику да учествују у трци М-бот робота и истражују о роботима који реагују сензорима на препреке. У финалу трке победила је школа из Плочице.
Уз вршњачког едукатора Алексу Ђана, ученика 8. разреда ОШ “Ђура Јакшић” из Ковина, учесници радионице истраживали су о деловима и могућностима робота, начинима програмирања његовог рада и побољшању брзине кретања по утврђеној стази. Млађи ученици су испробавали малу кућну лабораторију за екперименте из физике и припремали се за Фестивал науке у својој школи.
Трећа, финална радионица пројекта “Нуле и јединице – све саме петице”: Микропроцесори у експериментима,” била је резервисана за финалну трку М-бот робота. Учесници су имали прилике да учествују у екпериментима са микропроцеосорима и припреме своје роботе што боље за такмичење робота.
Уз вршњачког едукатора Алексу Ђана, ученика 8. разреда ОШ “Ђура Јакшић” из Ковина, учесници радионице истраживали су о деловима и могућностима робота, начинима програмирања његовог рада и побољшању брзине кретања по утврђеној стази. Испробавали су малу лабораторију за експерименте са Микро-бит уређајем, учествовали у раду он-лајн лабораторије и учили о програмирању микропроцесора.