Пројекат “Наука кроз дечије очи”, аутора мр Виолете Станимировић и Драгане Станимировић, је реализован у оквиру Међународне манифестације Европска Ноћ истраживача у Научном клубу Смедерево, у петак 29.септембра од 12 до 16 часова.
Ученици од петих до осмих разреда ОШ “Свети Сава” и ОШ “Доситеј Обрадовић” из Смедерева реализовали су неколико активности: извођење једноставних огледа и демонстрација из географије, физике, хемије, биологије и информатике, и израду накита и цртања. Пројекат су реализовали мр Виолета Станимировић, наставник географије у ОШ „Свети Сава“ и ОШ “Доситеј Обрадовић”, Смедерево, Драгана Станимировић, наставник физике, Јелена Станковић, наставник хемије, Драгана Марковић, наставник информатике и Бобан Јанковић, наставник биологије у ОШ “Свети Сава”, Смедерево.
Гости у пројектним активностима су били ученици из ОШ “Доситеј Обрадовић” Смедерево, ОШ “Бранислав Нушић” Смедерево, ОШ “Иво Лола Рибар” Скобаљ и ОШ “Вожд Карађорђе” Водањ.
Општи циљ пројектне активности је развиjање научне писмености. Основу пројекта чине једноставни експерименти уз повезивање са знањем које ученици стичу у оквиру програма природних наука. Кроз игру и заједнички рад, мултидисциплинарну анализу стварних животних ситуација, ученици развијају научне идеје, истражују, граде своја знања и разумеју свет који их окружује, али и развијају свест о утицају људских активности на животну околину и усвајају ставове о неопходности критичког размишљања. Ученици су радили одређене експерименте из биологије, географије, физике, хемије, информатике. Радионице ће ученицима помоћи да саваладају градиво и да се додатно упознају са науком кроз разне занимљивости.
На овим радионицама учесници су имали прилику да се кроз практичне вежбе упознају са феноменима природних наука. На географској радионици ученици су се упознали са појмовима и кретањем тектонских плоча, изливањем вулканске лаве, различитим врстама стена и Земљиног састава, изохипсама, одређивањем географске ширине и дужине, кретањем морских струја у океанима, температуром ваздуха на Земљи, ротацијом Земље око осе као и путовање ракетом на Месец. На физичкој радионици ученици су се упознали са топлотном рефлексијом, равнотежом, атмосферским и хидростатичким притиском, густином и хемијским процесима, магнетним и електричним пољима. На хемијској радионици ученици су се упознали са сагоревањем метала, сагоревањем талога, духом из боце, слоновом пастом, калимером, шареним балонима, угљен диоксидом, запаљивим змајем и љубичастом спиралом. На информатичкој радионици ученици су се упознали са основама израде програма и програмским језицима, програмирањем и управљањем робота, бројем Пи и његовим одређивањем уз помоћ шибица, као и управљањем дроном у дворишту Регионалног Центра. На биолошкој радионици ученици су се упознали са коришћењем микроскопа и посматрањем готових препарата, моделима ДНК-а, двобојним цветовима, науком о наслеђивању, кариограмом, откривањем наследних болести, разврставањем пужева од шкољки, чудесним царством гљива, откривањем једнополних и двополних цветова и израдом хербаријума.
Ученици су показали посебно интересовање према радионици у којој су лично израђивали минђуше и наруквице од различитих перлица. Овај накит су потом међусобно поклањали једни другима и тиме развијали заједнички дух и солидарност.
Реализатори се надају да су након успешно изведеног пројекта „Наука кроз дечије очи“ успели у популаризацији науке широј јавности као и да су мотивисали ученике да упражњавањем критичког размишљања користе научна знања у свакодневном животу.