Пројекат У ОДБРАНУ НАУКЕ! у Нишу

Подели вест

У склопу активности пројеката годишњег програма Научног клуба, 12.03.2021. одржана је трећа трибина у пројекту  „У одбрану науке!“  под називом „ Истине и заблуде о …вакцинацији“. Овај пројекат један је од десет пројеката одобрених  од стране Центра за промоцију науке. 

Након годину дана проглашења пандемије Ковид 19, овом трибином  аутори пројекта покушали су да дају  одговоре на тренутно актуелна питања која се тичу вакцинације ,  информисаности грађана и улоге  превенције у епидемијама.

Овај панел на ЗУМ платформи окупио је  65 учесника , а за циљ је имао да расветли нека од следећих питања: Које су вакцине обавезне и које још треба увести у редовни календар вакцинације?; Које су опасности избегавања вакцинација деце?; Зашто епидемије настају, како се праве математички и симулациони модели  и да ли они могу да се примене на стварну популацију?; Како се долази до колективног имунитета? ; Докле су стигла истраживања молекуларних биолога у примени концепта РНК вакцина и које су предности информационе РНК у односу на конвекционалне вакцине?; Одакле потичу идеје антивакцинашких покрета, ко су творци тих идеја и зашто у науци увек постоји „једно зрнце“ сумње? У трочасовном разговору најпре су објаснили, а затим и одговарали на питања присутних: др Љиљана Лукић, педијатар; Александар Јовичић, дипл.инжењер за пројектовање информационих система, Дијана Такић Миладинов, молекуларно биолог, др Александар Ивковић, специјалиста радиологије. Модератор трибине био је аутор пројекта Стеван Станојевић, дипл. психолог. Снимак ове, као и предходне две трибине из истог пројекта налази се на ЈТ каналу Научног клуба Ниш.

Реализацијом ових трибина остварени су циљеви пројекта и то: мотивисање учесника да користе научне податке у свакодневном доношењу одлука, указивање на заблуде које се косе са званичним научним концензусом и парадигмама званичне науке, подстицај  ученика да се у наставку школовања баве научним, истраживачким радом, као и информисање шире популације о опасностима веровања у ненаучне идеје.