Научни клуб Рановац, реализује прву од четири радинице у оквиру пројекта ”Огледи кроз игру”, који се финансира по Јавном позиву Центра за промоцију науке. . Прва радионица реализоваће се у току прве недеље априла, 9.04. а остале три до краја априла. Представљање пројеката одржано је у школи, чији су ђаци били део радионице. Тема пројекта је уочавање и слободно исказивања запажања о природним феноменима кроз игровне активности, експерименталне и хеуристичке методе.
Пројекат, Огледи кроз игру, нам открива мистерије природних феномена који нас окружују и уче нас да је оглед неопходан додатак знању младих који се интересују за науку. Мислити у духу науке значи разумети појаве које се свакодневно дешавају око нас. Циљна група су сви они који желе да кроз игролике активности докажу валидност природних феномена.
Током овог пројекта извешће се више огледа из области материјала, енергије, гравитације и кретања. Неки од њих су једноставни, други сложени, а сви они лако могу да се изведу од материјала пронађеног у кући. Огледи садже бројне појмове из науке, а за лакше извођење користе се модели и аналогије. Модели омогућавају да се уочи динамика неког процеса. Аналогије представљају сличне али упрошћене поступке којим се неке физичке појаве или процеси у природи разјашњавају . Циљ је стицање знања о променама материјала; стицање знања о сличностима и разликама међу течностима; оспособљавање ученика за самостално закључивање о својствима воде и других течности као растварача; обнављање и проширивање знања о различитим факторима који утичу на кретање тела; утврђивање знања о утицају Земљине теже на тела; оспособљавање за самостално учење и проналажење информација; оспособљавање ученика за извођење огледа; развијање техника сазнајног процеса: посматрање, уочавање, упоређивање, слободно исказивање запажања.
Огледи су непроцењиво важна вежба којом се стиче самопоуздање и ствара жеља да се слободно испољава иницијатива, учи и ради. Мало – помало па ћемо почети да посматрато стварност веселијим и паметнијим очима. Кроз практичан рад упознајемо и себе. Нема знања које ничему не служи.