Научни клуб Центар за стручно усавршавање дана 29.03.2022. године организовао је радионицу „Ajнфорт капије“. Учесници су путем сликовите презентације, бројних материјала и обиласка неколико локација усвајали знања о ајнфорт капијама, њиховој намени, деловима и изгледу, материјалу и техникама њихове израде, симетрично распоређеним облицима, њиховој величини, украсима у виду витража и кованог гвожђа, бравама на ајнфортима, вештинама бројних мајстора у изради једног ајнфорта (столар, ковач, бравар, стаклорезац), детаљима на ајнфорту (звекири, венчићи, прорези за пошту), војвођанским и „швапским” кућама у 19. веку.
Игра коју су деца одиграла на радионици:
„Столар, бравар, ковач, стаклорезац”
Деца су требала да изврше одговарајући покрет: 1) Столар – деца треба да клекну и обе руке истовремено да померају по поду горе-доле као да тешу дрво; 2) Бравар – деца су изводила покрет закључавања и откључавања врата; 3) Ковач – деца су изводила покрет ковача док кује ужарени комад гвожђа; 4) Стаклорезац – деца су изводила покрет прецизног резања стакла.
Након увежбавања покрета играли су играмо на испадање – дете које је извело погрешан покрет или је најспорије у реаговању на реч, испада из игре. Игра је понављена више пута, тако да имамо смо имали и победника.
Обилазак зграда са ајнфортима
Ученици су прошетали до кикиндског трга и ту обишли зграде, на којима се налазе ајнфорт капије. На лицу места обнављали су знања о ајнфортима кроз разговор, посматрање и додир (тактилно).
Прва локација: Зграда Курије (Народни музеј)
Друга локација: Зграда Општине Кикинда (спољашња и унутрашња врата)
Трећа локација: Будишинова палата
Ликовни задатак
Ликовна техника: Комбинована (цртање сувим цртачким материјалима, асамблаж) Учесници су „направили” своју ајнфорт капију трокрилну или двокрилну (са различитим забатима)од хамер папира, лепенке, картона, валовите лепенке, тетрапака, са витражима. Ајнфорт капију обојили су сувим и воштаним пастелом, а симетричне детаље од картона, лепенке и тетрапака изрезали су маказама и залепили на цртеж ајнфорт капије.
На радионици су учествовала деца трећег и четвртог разреда основне школе, укупно њих 8.
Аутор и реализатор: Сања Бикић