У наставку пројекта Поверење у науку – повежимо се са науком, који је кроз активности годишњег програма планиран у Научном клубу, у понедељак 6. фебруара одржано је предавање „Савремене концепције научне и еколошке писмености“. Реализацију активности омогућио је Центар за промоцију науке.
Др Милица Марушић Јаблановић, психолог са Института за педагошка истраживања и предавач на Филозофском факултету у Београду, говорила је о овој комплексној теми за 80 присутних наставника основних и средњих школа. Она је појаснила како се некада схватала природно-научна писменост, колико је сложена улога школе у данашњем научном описмењавању ученика, шта је природно-научни идентитет и који су приступи одређења научне писмености. Такође је говорила о томе како се мери еколошка писменост, како се формира еколошки идентитет и осећај повезаности са природом.
На предавању је показан пример пилот-истраживања, у коме је испитана могућност за примену међународног инструмента за одређивање нивоа еколошке писмености Middle School Environmental Literacy Survey (MSELS) на популацију ученика завршних разреда основне школе у Србији. Овај инструмент мери еколошку писменост кроз четири компоненте: еколошко знање, афективни однос према животној средини, когнитивне вештине и про-еколошко понашање, са одговарајућим супкомпонентама.